· 

De echte keuring

Vandaag is de grote dag : Stormy wordt gekeurd.

Ik ben echt wel eens benieuwd wat zo'n expert te zeggen heeft.

 

Stormy staat te schitteren op het terrein en wanneer we toekomen staat haar romp vol krijtstrepen. Is hier een kleuterklas bezig geweest ???

Waneer de keurder toekomt blijkt dat hij al een dag eerder eens is komen kijken en 'vochtige plekken' ontdekt heeft!

QUOI ? Vochtige plekken op Stormy ?

Mijn hart slaagt 5 slagen over, minstens, het kunnen er ook meer geweest zijn!

Hij haalt een machientje boven en gaat daarmee de hele romp af, het ding stopt gewoon niet met piepen, dit is niet normaal.

Volgens hem zit er wel degelijk overal vocht, de wijzer komt niet uit het rood. Nu pas slaagt mijn hart 100 slagen over!!!

En met een uitgestreken gezicht nog wel!

Al mijn alarmsignalen beginnen nog luider te piepen dan dat machieneke, echt allemaal. Ik word razendkwaad op die mens en moet er weg. Gelukkig blijft Ivan zijn koele zelf en houdt de boel in de gaten, ik blijf bij de inspectie binnen wijselijk aan dek met Bart.

Wanneer de kerel later aan dek komt 'inspecteren' hoor ik dat hij eigenlijk absoluut geen idee heeft van hoe een zeilboot werkt : hij kent het merk niet, weet niet waarvoor bepaalde stagen dienen, hoe een zeilboot technisch in elkaar steekt, enfin, hij weet er eigenlijk niet veel van.

Schoenmaker blijf bij je leest hee zeg.

 

Ik ga van boord en verwijder mijn razende colère ver van Stormy tot ik weer kan ademen en rustiger geworden ben ...

 

Later vertelt Sylvie mij dat hij haar verzekerde dat de boot 100% ok was, nog meer zelfs, dat hij duidelijk onderhouden was met liefde en dat ze niet moesten twijfelen.

"Ja, hij was hier voor de kopers dus hij mocht niet te positief zijn", zei ze. Ja man, ik wil echt geen tweede keer een boot verkopen zo zene!!!!

 

De verkoop gaat dus door en we spreken af om lekker te gaan eten en de verkoop te regelen.

HELLEP, nu al !!!

 

De hele E40 en E17 zijn zo goed als overstroomd wanneer we 's avonds thuiskomen ... van mijn tranen.