Ben ik in een film terechtgekomen of aan het slaapwandelen ?

In Arles slapen en geen toerke door de stad maken ? Ah nee hé!

Na het eten willen de heren nog een afsluiterke pakken, ons eerste terraske laat ons al vrij snel merken dat ze willen sluiten dus op zoek naar een alternatief.

Het tweede terraske blijkt langer open en draagt de goedkeuring van de mannen weg ...

Ik hou het al snel voor bekeken en zoek mijn bed op, de code van de deur zit veilig in Ivan zijn gsm en voor de zekerheid herhaal ik hem nog eens aan Rob (die ziet er van alle drie het meest betrouwbaar uit). Ik kan dus gerust gaan slapen, de weg kunnen ze desnoods nog vragen (en ook hier reken ik een beetje op Rob's oog voor detail en perfectionisme).

 

Uitgeput kruip ik in mijn bed tot ...

 

Ergens midden in de nacht word ik plots wakker van een wreed bizar geluid, alsof iemand met zijn nagels over een bord krast maar dan heel luid... Na enkele luttele ogenblikken doe ik mijn ogen open en moet eerst constateren dat Ivan niet in bed ligt. Ik kijk naar het raam en zie daar iets dat op spinnenpoten lijkt bewegen voor het raam, het zijn die poten die dat lawaai maken. Ik snap er niks van en ben meer in paniek dan wat anders, serieus, het leek wel een horrorfilm maar ik was toch wakker ?!?

Dan hoor ik stemmen en het lijkt wel Rob! Ik schuifel naar het raam en doe de gordijnen open, het zijn inderdaad de mannen die beneden staan te roepen!

Als ik het raam opendoe zie ik een man aan de overkant van de 3 meter brede straat zijn vislijn naar binnentrekken!!! En drie verdiepingen lager staat de straat vol lachend volk! Wat is dat hier allemaal ???

 

Blijkbaar was mijn vertrouwen in de mannen iets te groot geweest : Ivan had de code verkeerd in zijn gsm gezet. Het perfectionisme van Rob beperkt zich blijkbaar tot boten onderhouden en huizen renoveren. En Da Ruddy? Die had het weekend van zijn leven en amuseerde zich te pletter!

 

Wat hebben die mannen allemaal uitgestoken om binnen te geraken ?

- Mij 12 keer gebeld (maar als je gsm stilstaat word je daar niet wakker van)

- Buren de code gevraagd (die ze niet kenden)

- Andere hotels bezocht of die de eigenaars konden bellen (niet dus)

- Getwijfeld of ze op een politiebureau zouden gaan slapen (daar was geen douche dus voor sommigen geen optie)

- Getwijfeld of ze in de auto zouden gaan slapen (idem supra)

- Geijsbeerd over straat tot bij de buren iemand buiten kwam, die aangeklampt en zodoende één van de buren vanop de vierde verdieping met zijn vislijn van 4 meter op het raam laten kloppen (met als gevolg dat ik de schrik van mijn leven kreeg)

 

Behalve mijn colère heeft er niemand anders van deze avond schade opgelopen (maar achteraf wel ongelofelijk hard gelachen).