· 

We tellen de dagen

De winterblues hebben me nu ook al een paar weken in hun macht. Alles is teveel, niks loopt zoals het zou moeten lopen en het blijft maar koud. Ivan werkt elk weekend verder aan Vaguebond en ik kan niet helpen, nog een frustratie erbovenop!

 

Tot vorige week zaterdag! Volgens mij totaal onmogelijk als ik naar de boot kijk maar volgens Ivan de perfecte tijd : volgende week vrijdag - 3 mei - gaat ze het water in!

 

En sindsdien is elke dag zonnig en ben ik elke dag een beetje zenuwachtiger voor de 'Grote tewaterlating'!

Dit weekend werden er weer heel wat groene vinkjes acter 'toedoetjes' gezet.

 

En terwijl de Nederlanders zich verliezen in een over-the-top oranjegekte op Koning(innen)dag kijken wij reikhalzend uit naar de dag dat de hardwerkend Belg in de bloemetjes gezet wordt met een meer dan zuurverdiend dagje verlof op 1 mei. Wij zullen die vrije dag ook weer als Dag van de Arbeid gaan invullen op Vaguebond : een volle camionette in de boot laden, laatste kuiswerkzaamheden, laatste mastwerkzaamheden, laatste schilderwerkzaamheden, verniswerkzaamheden, ... En dat allemaal op 1 dag tijd!

 

Om dan vrijdag een nog veel zuurder verdiend dagje vrij te nemen om Vaguebond in het water te leggen.

 

Maar eerst die grote camionette thuis krijgen ...