· 

"Ik ben nen echte patriot"

... "Ik haal het niveau van de Hollanders naar beneden"!

 

Geef toe, om zo te durven rondlopen / zeilen moet je er wel wat voor over hebben. Alsof zeilen met een NED-nummer al niet genoeg was, moest en zou Da Ruddy ook nog de zeilekes ophangen die hij nog ergens had gevonden, zo kan hij op zijn gemak uit de wind zitten ...

Vandaag is het zover!

Lang op gewacht.

Hard aan gewerkt.

Veel over gedroomd.

 

De zon straalt over Blankenberge, langzaam maar zeker stijgt het water onder de 2,35m diepe kiel; onze ere-crew stapt aan boord en we kunnen vertrekken.

 

Mijn hart slaat een paar slagjes over wanneer we het ruime sop kiezen, het is nu echt zover, Vaguebond zeilt!

 

Ik weet niet wie het meest geniet, Vaguebond of wij.

Ze zeilt heerlijk, legt zich netjes op het water en ... gaat. Meer moet dat niet zijn, zelfs de ere-crew maakt het zich maar wat gemakkelijk want alles gaat als vanzelf.

Onze crew flaneert zich op het voordek en geniet mee.

 

Ik denk dat ze klaar is om 'de groote oversteek' te trotseren volgend weekend, ze is er helemaal klaar voor (al zullen sommigen dat ten stelligste tegenspreken omdat onze bakskisten nog niet gesimoniseerd zijn, laat staan gekuist!).

Maar serieus, Vaguebond zeilt er echt niet minder om hoor!!!

 

#welovevaguebond