· 

Spreek iets in na de BLUB

Het is zover, de eerste Blankrace van het seizoen! En laat vandaag ook één van de eerste dagen zonder regen zijn!

 

Ik monster vandaag aan op Kziena en Ivan assisteert de Phocatisten om kleine Phoca naar Breskens te zeilen.

Ik krijg onmiddellijk een nieuwe naam en functie : Chris en Chris' taken. Bij het eerste kan ik mij wat voorstellen, het tweede is iets minder concreet ...

 

Eens de geul netjes uitgezeild krijg ik mijn taken : fok losgooien bij overstagmanoeuvers, netjes in de reling zitten (derde in rij, kans om nat te worden is dus zo goed als nihil) en af en toe de nav checken. Ik denk dat ik dat wel kan.

 

Het minste zuchtje wind doet dit beest acceleren als ware het een V12! We lopen 8 knopen zonder al teveel moeite, LOOOOOVE it!

De organisatie heeft weer eens een leuk parcours uitgetekend, er zit een deftig windje en we zijn er helemaal klaar voor!

 

Puur genieten, dat was dit wedstrijdje!

Ik moet wel mijn excuses aanbieden aan Eric, onze concentratie was er niet altijd 100% bij en niet elk lol-manoeuver was een snelheidsbevorderende actie maar het is wel ongelofelijk tof om (in je droogpak) je voeten in een golf te parkeren en zo de hele boot af te spoelen.

 

De gsm van Steven belandt ook nog in het sop wanneer hij een ongelukkig platgestampt blikje uit het water probeert te redden. Het redden lukt, het vissen naar de gsm is een ander paar mouwen ...