· 

Ge zoudt zo zeggen dat het winter wordt...

Terwijl sommigen blijven geloven in de hardnekkige onkunde van eender welke weersvoorspeller en anderen beginnen aan hun winterdepressie blijven wij gewoon even koppig volhouden dat een zeilseizoen geen einde kent.

Ook al wordt er nu wel heel wat minder gezeild, het lijkt erop dat de wind geen enkel weekend nog onder de 30 knopen komt, de golven (en brekers) die de geul van Blankenberge sieren geven mij niet echt veel goesting om daarbovenop nog de verbazingwekkend gure temperaturen te trotseren. En dus blijven we dan wel in het water maar houden een vroege wintergrotekuis : alle bilgen met warm water uitkuisen en de twee badkamers krijgen ook een extra grote kuis.

Omdat Phoca dit weekend uit het water gaat en dat serieus wat werk betekent (echt ? serieus ?), spelen we dit weekend ook nog opvangboot voor verlaten en eenzame schippersvrouwen (die op hun schipper wachten) alsook opvangboot voor verlaten en eenzame schippers (die net hun boot uit het water haalden).

 

Da Ruddy vluchtte dit weekend zelfs weg naar Holland om niet te moeten strijken en bleek bij zijn terugkeer ook niet van plan om daar iets aan te willen doen - kwestie van de lieve vrede thuis te bewaren waar hij ook niet strijkt.

 

Ik ben lang niet zo'n fotograaf (voornamelijk omdat ik mijn toestel altijd  vergeet) maar om sommige commentatoren milder te stemmen, toon ik u graag een opentop drama-exemplaar van Anke :^P - Mersie hee!