Hoe krijg je meer dan 24 uur in één dag ? We did it!

Waar sommigen meer dan 5 maanden voor nodig hebben gaan wij nu eens op één week tijd gedaan krijgen, en zelfs meer dan dat!

 

Een strakke planning ligt natuurlijk aan de basis van deze hele week en laat dat nu net één van onze meest sterke punten zijn (hmhm) ...

Zaterdag wordt onze prinses uit het water getild, professioneel proper gespoten en op haar plaats gezet op het terrein van JP - Marine Technics in Zeebrugge.

De olifant rijdt tot boven de boot, tilt haar moeiteloos maar zeker uit het water, rijdt haar tot op haar plaats en plaatst haar op een zespotige bok : haar staplaats voor de volgende week.

 

De boot is nog niet proper of er vallen al doden : drie prachtige zeesterren die op de kiel leefden en de hogedruk niet overleven.

Op een luttele paar dagen plannen we :

  • een afgeschuurd onderwaterschip
  • een ge-antifould onderwaterschip, kiel en roer
  • een gepolierde romp
  • een gepolierde opbouw
  • een geschuurd en geolied dek
  • een vervangen seal van een saildrive

Tel daarbij dat we in dezelfde week nog plannen om te gaan werken (Ivan), om te gaan duiken (samen), om een verjaardagsfeestje bij te wonen (samen) en om ook nog eens eventjes een paar keer per dag over en weer te rijden van Brugge naar Zwijndrecht naar Zeebrugge naar Zwijndrecht en naar Brugge om hulptroepen in te schakelen. Geeft je meteen een beeld van de 'week' die we nodig hebben om de waslijst aan taken af te handelen!

Vooral dat laatste lijkt op het eerste zicht een puntje van een lijst, in de praktijk bleek het een huzarenstukje!

 

Een hele dag zijn opa en Ivan bezig geweest om het kleinood (de saildrive) te demonteren. Volgens de handleiding was dat een fluitje van een cent maar zouden een paar helpendde handen niet misstaan. Een hele dag! Ze moesten daarbij niet alleen de saildrive loszetten maar meteen ook maar 3/4 van de motor uit elkaar halen om aan die saildrive te geraken. Overal boutjes, moertjes, onderdelen, ... En dat 30cm grote gat moest en gedicht geraken, en niet meer lekken en de motor terug in elkaar gezet en draaien ???


Maar wie zou aan de wonderlijke handen van opa durven twijfelen ? Na een dagje puzzelen en nog een hele dag knutselen aan boord zat het spel toch wel weer in elkaar zeker ? Bloed, zweet en tranen maar het gat was gedicht, de seal vervangen en de motor zat weer in elkaar (en ik vond geen enkel schroefje of moertje terug aan boord dus alles zat er wel degelijk in!).

Ondertussen werkte Ivan nog twee dagen, haalden we onze proeven voor ons 1-ster duikbrevet, verloren we grandioos de bowlingavond, mochten we heerlijk (kort) slapen met het mooiste zicht op de mooiste stad van 't land. Maar desondanks is alles toch maar mooi gelukt!

 

Na een week reed Anthony een blinkende, schitterende Vaguebond terug het water in, onder goedkeurend ook van opa en nonkel Asjiel.

Write a comment

Comments: 1
  • #1

    kariboe (Wednesday, 30 April 2014 14:12)

    straf! coole foto in de kraan!!!!!!!!!!!!!!!