Dover Strait Race - Valse start

Op woensdagavond krijgen we een enthousiaste crew aan boord, die helemaal uit Oostende komt om met ons (in eerste instantie) mee te varen naar ... Oostende!

 

Paul komt met een grote glimlach aan boord van één van zijn lievelingsschepen, onze Vaguebond!

 

Bij het naderen van Oostende valt de wind helemaal weg en start Ivan de motor, of hij probeert dat toch ... Geen reactie, zelfs geen klein klikje, niets! Na een beetje gepuzzel krijgt Paul de motor weer in gang maar geen van beiden is gerust in wat ze vonden : een stukke bout van de alternator.

 

Ook Da Ruddy ligt gelukkig in Oostende en schiet te hulp. Het begin van een hilarisch lange, vermoeiende en drukke avond.

De motor wordt opgehangen aan de giek, de steun van de motor losgekoppeld om meegenomen te worden naar het heiligdom der heiligdommen : Paul's atelier in Oostende!

 

Daar geraken bleek ook niet evident wegens geen auto!

Gelukkig werd Ruddy's auto tot voor de deur gebracht en vlogen we naar 'den atelier' om daar vast te stellen dat Paul de verkeerde sleutels meegebracht had en we dus ASAP naar Paul thuis in Bredene vlogen (ik moest rijden van Ruddy want da's ne nieve oto en ik zou dat plezant vinden ... Aja ? (grijns)) om terug naar den atelier te rijden om dat stuk bout uit de steun te krijgen (wat op geen 5 minuten lukte), een nieuwe bout te zoeken in de enorme stock die Paul heeft liggen, om daarna de sleutels van den atelier weer bij Frieda te droppen om daarna weer ASAP naar Vaguebond te rijden om daar vast te stellen ...

 

Dat het stuk in kwestie nog in de bankschroef van Paul in den atelier zit.

 

Zei ik al dat het een lange avond werd ?

 

Pas rond 00.30 konden/wilden de heren van hun stoofvlees met frietjes genieten. De crew van Tess kondigde net geen reddingsoperatie aan voor een vermiste schipper en uiteindelijk sliep iedereen moe maar voldaan en vooral ... kort!

 

Het moet zijn dat Paul en Ruddy echt wel wilden dat we aan Oostende - Ramsgate deelnamen. Na een week dagelijks gestalkt te worden door Ruddy met de zotste redenen en omkooppraktijken waarom we wel moesten meedoen en de moeite die hij en Paul vandaag in onze motor staken, wat kunnen wij nu anders dan morgen meedoen ?

 

Om 5.00 stond de wekker alweer, een uurtje later was het briefing en om 7.00 lagen we voor de startlijn van een volgende laaaaaaange dag!

(gelukkig wisten we dat niet op voorhand)