33 - 16


Volgens onze vriendelijke buur is vandaag het warmterecord in Noorwegen gebroken. Het oude dateerde van 1887 en stond op 34 °C in Ulvik. Vandaag werd het verbroken en dat op meer dan 60° NB!
En wij waren erbij!
Toch heerlijk, 35 graden, zelfs zo warm dat ik dit schrijf in de buik van Vaguebond wegens te warm bovendeks!

Na onze kanotocht heeft Ivan het in zijn hoofd gehaald om te gaan zwemmen, afkoelen dus! Zo erg kan dat gletsjerwater toch niet zijn hier in de fjord? Ok, warm zal het niet zijn maar zoooo koud nu toch ook weer niet.
Hoe dichter we bij de boot komen hoe minder zin hij lijkt te hebben : 't is toch koud hee, en de zon gaat weg, en dat gletsjerwater loopt hier echt wel vlakbij de fjord in, en de wind komt op, en en en ...

Wanneer ik hem beloof dat hij een zwemblogartikel krijgt, no mather what hij doet, is de knoop al snel doorgehakt (megagrijns), hij gaat het water in!
Via de zwemtrap krijgt hij niet de nodige moed verzameld (zijn knieën vriezen er af), dan maar via de directe weg! Met één grote sprong gaat hij het water in en staat al even snel weer op het zwemplatform. Maar toch fier dat hij het gedaan heeft.
Nadat hij ook mij zot gekregen heeft, duik zelf ik het ijskoude water in! En het IS ijskoud!
Om dan weer niet als Sissy uit de hoek te willen komen, springen we er nadien nog eens samen in en om dan toch als winnaar, als moedigste in mijn artikel te verschijnen springt Ivan nog twee keer in het water.

Wie sprak hier van Sissies?

33 boven, 16 onder water
zwemmen in Noorwegen ? CHECK!

PS : hier werden geen Z***vissen gesignaleerd.