· 

Delta Lloyd 24 uurs Zeilrace, I LIKE !!!

Ik weet het, het is niet de eerste keer maar ik wil hem toch nog eens in de spotlights zetten omdat ik ee zoooo gek op ben : de 24 uurs!

Ik kende deze wedstrijd al lang van naam maar had geen benul van zijn speciale concept.

Het concept is geniaal :
Je start in 'een' haven op het IJsselmeer.
Je legt in 24 uur zoveel mogelijk mijlen af.
Je koest je eigen parcours, enkel de boeien die je mag nemen zijn bepaald maar in welke volgorde kies je zelf.
Zowel het IJsselmeer als de Wadden als de Noordzee zijn je terrein.
Er is een vaste finishlijn in Medemblik.
That's it!

Er zijn vier wedstrijdklassen en twee tochtgroepen (ongemeten). 

Ik sta aan de startlijn in Stavoren, ook hier is eenvoud troef. De enige regel is dat je over de startlijn zeilt met zeilnummer en navigatieverlichting zichtbaar.
Vijfminutensein? Motor af voor het waarschuwingssein? Niks van, ik zie zelfs boten nog uit de haven over de startlijn varen 1 minuut voor de start zelf. Ik ben er gek op!

Ik zie aan de start een grote Pogo naast een Lemmeraak, kan het nog extremer? Iedereen goedgezind, rustig met enorm veel zin in plezier. Ook op de wal is het een gezellige boel. 
Ik zou graag ergens mee aan boord zitten en vooral de aankomst van 600 boten samen, morgen in Medemblik, meemaken! Naar het schijnt is het dorpje dan vergeven van vrienden en familiesupporters. Kan je je dat bij ons voorstellen?

Een dikke pluim voor het organiserend team, dit moet een huzarenstukje zijn om dit georganiseerd te krijgen!

Rob, kunnen wij ook eens zoiets doen ? ;-)