· 

Ja, (zelfs) daarom ben ik gek op Apple's IOS

Ik ben al jaren fan van mijn iPod, iPhone en iPad(s) en zelfs Ivan, die zowaar een iPhone opgedrongen kreeg van zijn werk (hmhm) ging al overstag.

Ivan zit 's avonds in de zetel vlotjes te facebooken, zijn mails te lezen, opzoekingen te doen op het wereldwijde web, het weer te checken, botenbanken af te schuimen waarbij het miniscule scherm hem zelfs niet lijkt te deren.

OK, updaten is hem volledig vreemd en op zoek gaan naar nieuwe apps doet hij niet maar verder is hij een volleerd gebruiker van zijn smartphone!

Zijn favoriete app zit hem echter in een doordeweekse toepassing die we al kenden op een gsm voor hij slim werd en die ondertussen al heel wat wekkerradio's verving : de klok!

Elke avond checkt hij nauwgezet 'Edit' of ze hem (en mij) op het juiste (of respectievelijk te vroege) uur zal wakkermaken.

Relatief goed uitgerust wakker worden in combinatie met licht dat door de gordijnen piept is in deze tijd van het jaar een veeg teken.

Wanneer Ivan checkt hoe laat het dan eigenlijk wel is maakten we kennis met de enige downside van Apple's iPhone : batterijmanagement!

Het was maar eventjes 2 uur later dan het verondersteld werd te zijn!

Gisteren had hij nog 50% batterij over en vannacht zette hij zijn slimme telefoon zelfs op vliegtuigstand om batterij te sparen maar deze morgen was het 'over and out'.

Op 30 minuten geraak ik in de auto zodat ik (mede dankzij weer eens megafile aan de Kennedytunel) in totaal maar drie kwartier te laat ben. Ivan kan ook zijn ochtendtijd terugdringen van 2 naar 1 uur en geraakt nog voor 9 uur de deur uit. Een succes!


We hadden dus best tijd genoeg ... om te laat te komen!



Bedankt Apple, voor een paar onverwachte maar heerlijk deugddoende uurtjes slaap!

(PS : bedankt Linda om mijn kindjes stil te houden)