· 

De zon, de zon, de zon, de zon, de zon, ...

Ze kiest haar dag wel uit : (inter-)nationale vrouwendag.

De allereerste dag stralende zon, temperaturen die flirten met de 20 graden, terrasjes open en vooral bootjesmensen op hun boot.

De hele winter waren Ivan, Rob en opa bijna de enige levende wezens die elk weekend op het botenterrein te vinden waren, vandaag zijn ze met honderden!


Eerlijk, het is ook één van de eerste dagen dat ik meekan, één van de eerste dagen dat ik mij nuttig kan maken aan boord!

Op nationale vrouwendag mag ik mee om te ... kuisen! Kan het stereotieper ?

Gisteren kregen we onverwacht telefoon van Dimitri, een kameraad uit Kortrijk van een kameraad van mij (Christophe) die de twee platen voor onze badkamer opnieuw had gemaakt.

Ivan in alle staten, eindelijk kon hij de badkamer afwerken, wat een leuke weekendverrassing!


En dus kon ik, vandaag, op nationale vrouwendag, de hele badkamer kuisen voor de nieuwe platen, de nieuwe (geurloze) buizen en vooral de nieuwe wc (met extra grote wc-bril, niet het typisch compacte boordtoiletje) erin kwamen.

Nu ook de platen niet uit een restje volkern maar wel uit echte corian bleken te bestaan, hebben we onze badkamer herdoopt in luxe-badkamer en mag Dimitri meteen ook de spiegels vervangen en een extra nieuwe (luxe-)kast maken!

Ivan knutselt vandaag lekker verder aan toilet en elektronica, plaatst de plotter buiten op de stuurstand, de zoutwaterpomp (met opa) en de stekker voor de tweede stuurautomaat. Ik speel ondertussen assistent eerste klas, een jobke dat ik al van kleinsaf als de beste aankan (tools aangeven nog voor de 'echte' klusser eraan denkt dat hij ze nodig zal hebben). Ook op de omringende boten worden mijn overvloedige assistentcapaciteiten opgemerkt en zo beland ik op Bizzie Lizie waar ik Brico-Eric (eersteklas leverancier van alles wat je zelf vergeten of kwijt bent) assisteer bij het weer in de mast trekken van alle vallen die hij er eerder uittrok voor een extra zachte Silan-wasbeurt. De achterbuur vindt in mij dan weer de ultieme babbelpartner waardoor ik na vandaag niet echt veel gelezen heb in mijn boek noch veel gestudeerd heb ik in mijn duikcursus maar wel roodverbrand de werkweek in kan gaan (grijns).