· 

Weekendje van alles

 

Het weekend mogen beginnen in je favoriete restaurant is altijd een mooie start! Zodoende beginnen we dit weekend in De Bühne, in Brugge.

Dit weekend mag ik weer eens heerlijk uitslapen boven de skyline van Brugge en word ik weer eens even heerlijk verwend met verse koffiekoekjes. Zo voelt ontspannen dus aan!

 

Mijn dodelijk vermoeid lijf probeert met man en macht energie op te laden en slaagt daar spijtig genoeg niet helemaal in, maar een warm taske thee en een verse koffiekoek doen al wonderen!

 

Goed ingepakt (I loooove mijn thermiekskes) vertrek ik naar Blankenberge. Onder de zingende beiaard krijg ik van Ivan te horen dat hij erin geslaagd is om onze boordradio aan de klap te krijgen dus ook daar klilnkt vanaf nu muziek in onze oren.

Spijtig genoeg is het ijskoud aan boord en ben ik op minder dan een uur helemaal onderkoeld en weeral doodmoe.

Gelukkig kan ik er eventjes tussenuit om de verlichting te gaan ophalen. Het bleek ook opendeurweekend te zijn en dus kregen we een glaasje aangeboden. Het nieuws dat er 25% gegeven werd op de antifouling liet ons allemaal sprakeloos! 25%!!! Da tis er nog 75 teveel ...

Ook gelukkig komt Hugo dag zeggen en doet hij dat liever in de warmte van een gezellig clubhuis dan onder een ijskoude boot en van die gelegenheid maak ik dankbaar gebruik om mee naar het VVW te gaan en eventjes op te warmen.

 

Ivan moet ridderlijk toegeven dat het best wel koud is en nadat we Rob wel (of was het nu toch niet) overhaalden om mee te gaan eten in een gezellig en zelfs betaalbaar vvw-clubhuis (beeld je het maar eens in : 10 euro voor 2 garnaalkroketten, in de Sloepe leg je daar minstens 15,50 euro voor neer) sluiten we de dag af met een portie stoofvlees met frietjes en rijden daarna naar huis.

 

Ik mag zondag weer eens uitslapen en daarna lekker nietsdoen, heerlijk zondagen!

Boekje lezen, eten koken, wasje doen, aan website van de VNZ prutsen, ... Oh nee, toch niet, er zijn blijkbaar teveel prutsers beziggeweest en de website ligt plat. Lekker vroeg bedje in vanavond en hopen dat we de week overleven, al wordt die kans elke week kleiner ...