· 

Opvallend dom vs. onopvallend slim

Met blauwe, dikke en kapotte knieën, deels door het twee dagen frotten aan dek, deels door letterlijk hals over bolder te vliegen in mijn haast om een fotootje te trekken van het havenmeesterbootje 'na de brand' (zie vorige blog), met gebroken en ontvelde vingers (volledig te wijten aan twee dagen frotten aan dek) en elke spier in mijn lijf die voelt alsof ik een marathon gelopen heb (ik heb hetzelfde aantal km over dek op mijn knieën gekropen dus technically spoken kan dat wel), ben ik maar wat gelukkig dat mijn favoriete hulptroep vrijdagavond al even geblokkeerd maar dan om andere redenen, aan boord strompelt.

Om het weekend op festieve wijze te beginnen halen we ons favoriet fleske uit de frigo en onze favoriete toastjes met onze favoriete slaatjes van onze favoriete visboer (en vrouw) op ons favoriete vliegdekschip.
Om de avond af te sluiten duikelen we nog aan boord van onze favoriete buurman die de volgende morgen in alle vroegte zijn boot op de kuisbank wil zetten voor hij beter voorbereid dan vorige week (Borat-broek inclusief) aan zijn looptraining met Anke begint. En deze keer mag ze in zijn schaduw lopen, "wa peist daa trutteke wel?"!
 
Ondanks drie dagen schrobben lijkt er geen eind te komen aan de oppervlakte teak aan boord. Ivan stelt zich gelukkig kandidaat om vandaag het laatste schrobwerk voor zijn rekening te nemen terwijl ik mij meer op de logistiek toeleg... Vandaag kruip ik geen marathon aan dek maar wandel hem over land : om buskes teakolie die op bizarre wijze het goedkoopst zijn bij NSB (maar bij nader inzien bijna 2 euro opgeslagen blijken wanneer ik ze ga halen, maar die ik toch maar mooi aan de oude prijs krijg, ook al omdat ik er een toerke haven extra voor wandel), naar de bakker, to the Ruddy-rescue die met opkomend water toch nog efkes zijn roer wil controleren voor hij op de kuisbank kopje onder gaat, ...
 
's Avonds worden we rotverwend bij onze favoriete buurman die zichzelf opvallend dom vindt terwijl zijn madam goed kan verstoppen dat ze slim is, daarom passen ze zo goed samen... Er ligt een stapel vers gebakken pannenkoeken om U tegen te zeggen! Als dessert ontpopt Ivan zich letterlijk als de ideale pocornpoffer, er mag een ster bij op zijn wok-krok-pop-kokmuts! Voor alle eenlettergrepige kookkunsten met een 'o' weet je hem te vinden!
(Reservaties mogelijk, elke kandidaat wordt grondig gescreend)
 
Deze morgen om 7.00 gaat onze dagplanning in regen op. Om het dek af te werken hebben we een door en door droog dek nodig en ... het regent! Omdat er nog een hele waslijst klusjes ligt die we ooit wel eens zullen doen, we hebben nog tijd genoeg, en omdat die 'tijd genoeg' eigenlijk niet meer echt overdadig groot is, vervangen we een paar siliconenkits in de keuken en de badkamer. Dat zijn al een paar todo's minder! 
 
Nog 15 maanden ...